План роботи МО класних керівників.

        
         

Науково-методичний проект област
  Освітні стратегії соціалізації особистості     
                                                             громадянського суспільства
.


 Науково-методичний проект району
 Формування соціально-компетентної                                     .                                                 особистості в інноваційному освітньому просторі                  


 Науково-методичний проект школи

Становлення та розвиток соціально адаптованої   особистості в сучасному освітньому просторі

 Науково-методичний проект МО класних керівників


  Використання сучасних виховних технологій 
з метою формування соціально активної,громадсько-компетентної особистості.

                                                                                                                                                                                           

                                                       
                  ПОЛОЖЕННЯ  ПРО  МЕТОДИЧНЕ  ОБ’ЄДНАННЯ
                                       КЛАСНИХ  КЕРІВНИКІВ

  Методичне об’єднання класних керівників – структурний підрозділ внутрішньо-шкільної системи керування виховним процесом, який координує науково-методичну та організаційну роботу класних керівників.
    І. Основні завдання методичного об’єднання класних керівників:
·        Підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників із питань психології та педагогіки;
·        Забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації учнів;
·        Озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знанням сучасних форм і методів роботи;
·        Вивчення, узагальнення та використання передового педагогічного досвіду роботи класних керівників;
·        Координування планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних керівників;
·        Сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників.
ІІ. Функції методичного об’єднання класних керівників:
·        Організує колективне планування і колективний аналіз життєдіяльності класних колективів;
·        Координує виховну діяльність класних колективів та організує їхню взаємодію в педагогічному процесі;
·        Планує і постійно коригує принципи виховання та соціалізації учнів;
·        Організує вивчення та запровадження класними керівниками сучасних технологій виховання, форм і методів виховної роботи;
·        Обговорює соціально-педагогічні програми класних керівників і творчих груп педагогів матеріалами узагальнення передового педагогічного досвіду роботи класних керівників, матеріалами атестації класних керівників;
·        Оцінює роботу членів об’єднання, клопочеться перед адміністрацією школи про заохочення класних керівників.
 

ІІІ. Документація методичного об’єднання класних керівників:
·        Список членів методичного об’єднання;
·        Річний план роботи методичного об’єднання;
·        Протоколи засідань методичного об’єднання;
·        Аналітичні матеріали за підсумками проведених заходів, тематичного адміністративного контролю (копії довідок, наказів);
·        Теоретичні і практичні розробки із проблемних тем творчих груп;
·        Інструктивно-методичні документи про виховну роботу в класних колективах і діяльність класних керівників;
·        Матеріали «методичної скарбнички» класного керівника.
ІV. Структура плану роботи МО класних керівників:
1.     Стислий  аналіз роботи МО, проведеної у попередньому році.
2.     Педагогічні завдання об’єднання.
3.     План роботи МО, в якому є:
·         Завдання МО.
·        Тематика засідань
·        Графік відкритих виховних  заходів .
·        Участь МО в масових заходах школи.

4.     Підвищення фахової майстерності класних керівників:
·        Самоосвіта класних керівників,
·        Участь у курсовій перепідготовці;
·        Підготовка творчих робіт, виступів, доповідей;
·        Робота з атестації педагогів.
5.     Вивчення та узагальнення педагогічного досвіду роботи
класних керівників.

                     ФУНКЦІОНАЛЬНІ  ОБОВ’ЯЗКИ  КЕРІВНИКА
      МЕТОДИЧНОГО  ОБ’ЄДНАННЯ  КЛАСНИХ  КЕРІВНИКІВ

КЕРІВНИК МО КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ:
1.     Відповідає:
· За планування, підготовку, проведення та аналіз діяльності методичного об’єднання.
· За поповнення „методичної скарбнички” класного керівника.
· За своєчасне впорядкування документації про роботу об’єднання і проведені заходи.
2.     Разом із директором і заступником директора з виховної роботи стежить:
·     За дотриманням принципів організації виховного процесу.
·     За виконанням класними керівниками їхніх функціональних обов’язків.
·     За підвищенням науково-методичного рівня виховної роботи.
·     За вдосконаленням психолого-педагогічної підготовки класних керівників.
3.     Організує:
·        Взаємодію класних керівників (членів МО) між собою і з іншими структурними підрозділами школи.
·        Відкриті заходи, семінари, конференції, тощо.
·        Вивчення, узагальнення та використання на практиці передового педагогічного досвіду роботи класних керівників.
4.     Координує планування, організацію та педагогічний аналіз виховних заходів класних колективів.
5.     Бере участь у підготовці та проведенні атестації класних керівників.
6.     Сприяє становленню та розвитку системи виховної роботи класних колективів.
7.     Керує діяльністю творчих груп класних керівників.


Засідання МО проводиться 5 разів на рік: перше (організаційне) засідання – у червні інші-один раз на чверть.

Перспективний план роботи затверджують на першому засіданні.

Керівництво плануванням та організацією діяльності МО здійснюють директор школи і заступник директора з виховної роботи.


                                          ОРІЄНТОВНА  СТРУКТУРА
                                                 ПЛАНУ  РОБОТИ 
           МЕТОДИЧНОГО  ОБ’ЄДНАННЯ  КЛАСНИХ  КЕРІВНИКІВ

1.      Вступ.
Аналіз роботи методичного об’єднання класних керівників за минулий навчальний рік та завдання на новий навчальний рік.
ІІ. Організаційно-педагогічні заходи.
А) тематика засідань методичного об’єднання класних керівників (з визначенням доповідачів, форм та термінів проведення)
Б) відкриті виховні заходи (з тематикою та відповідальними за проведення).
ІІІ. Самоосвітня робота класних керівників над підвищенням рівня їхньої професійної майстерності:
А) Списки класних керівників та перелік проблем, над якими працюватимуть класні керівники.
Б) Консультації для класних керівників
ІV. Вивчення, узагальнення та впровадження перспективного педагогічного досвіду.
А) Колективна розробка проблем методики виховної роботи
Б) Впровадження ППД у практику роботи класних керівників.
В) Апробація досвіду.
Г) Відвідування виховних заходів у творчо працюючих класних керівників.
V. Контроль за рівнями вихованості школярів.
  Діагностування всіх ланок виховного процесу в школі.
VІ. Робота з молодими класними керівниками.
А) Наставництво.
Б) Стажування.

 Проблема, над якою працює шкільне методичне об'єднання класних керівників:
Створення сприятливих умов для розвитку соціально-адаптованої особистості.

Мета:  Формування професійного співтовариства вчителів, здатних на засадах інтеграції й застосуванні сучасних виховних технологій забезпечувати   формування соціально-компетентної особистості.


Педагогічне кредо колективу:  Моє заповітне бажання – передати тобі ту життєву мудрість, яку називають умінням жити.
                                                                                     В.О. Сухомлинський

                          

                                   Шляхи реалізації проблеми

- прищеплення учням потреби в оволодінні новими знаннями;
- виховувати повагу до державної символіки, законодавства України;
- формування національної свідомості до рідної землі, українського народу, родини;
- забезпечення дотримання режиму роботи школи, правил для учнів, норм моралі;
- запобігання негативним проявам серед учнівської молоді, безпритульності та підліткової злочинності.
                      
Формули успіху:

ü Найкращий засіб допомогти собі самому – це допомагати ще комусь
ü Дітей не потрібно виховувати, з ними потрібно товаришувати
ü Людина стає тим, хто він є, завдяки справі, яку робить
ü Чим більше віддаю себе дітям, тим більше від них одержую
ü Хто не дивиться вперед – залишається позаду
ü Кожна дитина – таланту перлина
ü Любіть те, що ви робите й робіть те, що ви любите
ü Щоб мати право навчати, треба постійно вчитися самому
ü Штурмуйте кожну проблему з ентузіазмом… наче від цього залежить ваше життя
Основні завдання шкільного методичного об'єднання класних керівників на 2016-2017 н.р.
*              підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників з питань психології та педагогіки виховної роботи.
*              організація програмно-методичного супроводу виховної роботи в класі, школі, що сприяє удосконаленню й підвищенню ефективності виховної роботи в школі;
*              інформування про нормативно-правову базу, що регулює роботу класних керівників, вихователів груп подовженого дня в рамках модернізації виховання;
*              забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації учнів;
*              формування мотивації педагогів з метою удосконалення професійної компетентності;
*              озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знаннями сучасних форм і методів роботи;
*              координація планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів в класних колективах; всебічний розвиток індивідуальності дитини на основі  виявлення її задатків та здібностей, формування ціннісних орієнтацій, задоволення потреб і інтересів;
*              сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників;
*              оцінювання виховної роботи членів педагогічного колективу;
*              вивчення, узагальнення та розповсюдження передового педагогічного досвіду роботи класних керівників.
*              створення інформаційно-педагогічного банку особистих досягнень, популяризація особистого досвіду.
*              розвиток інформаційної культури педагогів та використання інформаційних технологій у виховній роботі.
     
Функції шкільного методичного об'єднання класних керівників:
*              аналітико - прогностична функція, що виражається в здійсненні аналізу якості надання виховних послуг, розробці методик й інструментарію виявлення результативності й прогнозування, а також їхнього подальшого вмісту за напрямками виховної роботи;
*              організаційно - координуюча функція, що забезпечує планування й організацію роботи методичного об’єднання класних керівників;
*              інформаційна функція, що виражається в інформуванні педагогічних працівників школи з питань виховної роботи; 
*              науково - методична функція, забезпечує створення організаційно-педагогічних умов з метою вдосконалення професійної компетентності членів методичного об’єднання;
*              інноваційна, тобто впровадження інноваційних технологій в практику роботи класних керівників;
планування і аналізу, що включає діагностику ефективності виховної роботи та самоаналіз роботи класних керівників.
Змістом діяльності методичного об’єднання класних керівників є:
1. Планування й організація роботи методичного об’єднання класних керівників, вихователів груп подовженого дня:
ü   розробка й затвердження планів виховної роботи, циклограм діяльності класних керівників, програм індивідуального розвитку;
ü   розробка методичного супроводу виховного процесу;
ü   визначення й затвердження тематики роботи творчих груп класних керівників;
ü   розробка методик (технік) й інструментарію виявлення результативності виховної роботи за усіма її напрямками.
2. Створення організаційно-педагогічних умов для удосконалення професійної компетентності членів методичного об’єднання:
ü   надання адресної методичної допомоги (групові, індивідуальні консультації, наставництво, практика стажистів);
ü   участь в роботі динамічних груп;
ü   самоосвіта.
3. Здійснення аналізу якості здійснення виховних послуг за напрямками:
ü   стан виховання в процесі навчання;
ü   створення додаткового простору для самореалізації особистості у позаурочний час;
ü   науково-методичне забезпечення виховного процесу;
ü   формування виховної системи школи;
ü   організація соціально-профілактичної роботи;
ü   моніторинг рівня вихованості учнів.
4. Систематизація, узагальнення й пропаганда передового педагогічного досвіду:
ü   організація методичних виставок;
ü   розробка методичних рекомендацій з пріоритетних напрямків роботи;
ü   підготовка творчих звітів, майстер-класів, педагогічних марафонів;
ü   педагогічні читання;
ü   семінари, тренінги, конференції.

Організація позаурочної діяльності.
ü підготовка і проведення класних годин, виховних заходів, свят, ранків, вечорів тощо;
ü проведення індивідуальної виховної роботи з школярами;
ü підготовка і проведення класних батьківських зборів;
ü співпраця з вчителями – предметниками (відвідування уроків, індивідуальні бесіди, консультації тощо);
ü  взаємовідвідування відкритих виховних заходів;
ü участь в проведенні загальношкільних міроприємств

                          СИСТЕМА  РОБОТИ  МО  НАД  ПРОБЛЕМОЮ

                          Проблема: «Учитись жити в сучасному світі (життєві компетенції)»





Засідання 1. Організаційно-інструктивне


Засідання 2. Методи виховання  соціально компетентної особистості

Засідання 3. Спільна робота громадськості, школи і сім’ї у становленні особистості школяра.


Засідання 4. Упровадження нових технологій  виховання


Засідання5. Виховна робота в класі: особливості, моделювання, результат.

 









                          





*               



                                                        Тематика засідань
                                      Засідання №1
 серпень 2016р.
                      
1.     Аналіз роботи ШМО за попередній навчальний рік та визначення напрямків роботи на 2016 – 201617 навчальний рік.
                                                    Мудрак Л.В.
2.     Основні напрямки виховної роботи згідно навчально – методичної проблеми школи.
                                                     Терещенко В.В.

3.     Проведення діагностування серед класних керівників та опрацювання результатів діагностування.
                                                   Мудрак Л.В.
4.     Огляд сучасної літератури з питань виховання.
                                              Бібліотекар Гальченко Л.Я.
5.     Розробка  графіка проведення відкритих виховних заходів.
                                               Мудрак Л.В.класні керівники
6.     Про розвиток творчих та інтелектуальних здібностей учнів, залучення дітей до діяльності гуртків та секцій за інтересами
                                                Крись І.О.
7.     Ознайомлення з методичними рекомендаціями
Міністерства освіти і науки України «Про проведення
першого уроку у навчальних закладах»
                                           
                                                    Робота між засіданнями
-         Індивідуальні консультації
-         Опрацювання документів, що унормовують виховний процес у школі.
-         Взаємовідвідування і обговорення відкритих виховних заходів.
-         Участь в роботі батьківського всеобучу.
-         Анкетування учнів
-         Організація і проведення шкільних свят..
-         Анкетування для визначення асоціальності за З.С.Карпенко.

                                              Засідання №2
 листопад 2016 р.

1.     Роль класного керівника у створенні умов для успішної соціалізації особистості.                  Дубовиченко В.М.
2.     Методологічні особливості  формування соціально активної особистості.
                                         Панько В.А.
3.     Формування соціальної компетентності учнів відповідно до нових освітніх стандартів. Малихіна А Ф.
4.     Методичні засади формування соціальної  компетентності молодших школярів.
5.     Методичні засади формування соціальної  компетентності учнів основної школи.

Робота між засіданнями
-         Допомога в роботі учнівського парламенту, піонерської організації, волонтерів.
-         Сприяння в проведенні загальношкільних заходів.
-         Індивідуальна робота з учнями та батьками.
-         Допомога у налагодженні взаємовідносин «вчитель-предметник – учень»
-         Відвідування класних годин. Обмін досвідом.

                                                 Засідання №3
 грудень 2016р.

1.     Класний керівник-головна рушійна сила інноваційної виховної діяльності.
                                                                      Куцоконь І.О.
2.     Закони виховання за В.М.Сухомлинським.
                                                                              Вус Л.П.
3.     Робота класного керівника з формування ставлення до навколишнього світу.
Ткач А.І.
4.       Януш Корчак та його «Виховання серцем»
                                                                      Галенко К.В.
5.     Творчість класного керівника:шляхи звільнення від стереотипів.
                                                                      Плакида
     6. Виховання лідерських якостей особистості школяра.
                                                                              Гончаренко О В.


                                              Робота між засіданнями
-         Співпраця з психологом з питань вихованості учнів.
-         Участь у підготовці і проведенні загальношкільних батьківських зборів.
-         Самоосвітня робота класних керівників.
-         Розробка сценаріїв, підготовка матеріалів виховних годин.
-         Участь в підготовці і проведенні педрад, психологічних семінарів, новорічних свят.

                                                


                                                Засідання №4
 березень 2017 р.

1.Спільна діяльність класного керівника, учнівського
самоврядування та батьків у проектній діяльності.
                                                      Мудрак Л.В.                                                                 
2.Традиції виховання в українській родині  .
                                                                        Підварко В.В.
3.Молодіжна  субкультура - невід’ємна складова розвитку підлітка .
                                                                                          Яковлева А.В.
4.Технологія колективного творчого виховання – формування особистості в процесі роботи на користь інших людей .
                                                                       Любчук О.О.
5. Проект – необхідна складова в організації пошуково-дослідницької роботи.
                                                                                 Гончаренко О.В.
6.Нові форми та методи проведення годин  патріотичного виховання .
                                                                                  А.В.
7. Індивідуальні консультації

                                         Робота між засіданнями
1.      Робота динамічних груп
2.      Взаємовідвідування позакласних заходів, відкритих виховних годин.
3.      Робота над загальшкільною проблемою
4.      Ознайомлення з новинами фахової літератури.
                                          
                                             Засідання №5
 червень 2017 р.
1.     Впровадження проектних технологій у навчально – виховний процес загальноосвітньої школи.
                                                        Гончаренко О.В.
2.     Людське здоров’я та життя – найбільші цінності. Сучасні здоров’язберігаючі технології.
                                                      Мороз С О.
3.Можливості використання ІКТ та інтернет-ресурсів в
організації інноваційної діяльності класного керівника .
                                                             Літау М.Е.
4.Підведення підсумків роботи методичного об’єднання
класних  керівників.  Проблеми,  їх  вирішення.
                                                 Мудрак Л.В.
5.  Аукціон виховних педагогічних ідей .
                                                              Класні керівники
6.    Пропозиції  учителів   батьків, учнів щодо планування
виховної роботи на новий навчальний рік.
                                                             Мудрак Л.В.

                     Робота між засіданнями
-         Самоосвітня робота класних керівників
-         Аналіз роботи класних керівників за  навчальний рік
-         Анкетування учнів
-         Робота з батьками школярів
-         Організація  навчальної практики