Документація класного керівника

Посадова інструкція класного керівника
1.    Загальні положення.
1.1. Ця посадова  інструкція  розроблена на основі тарифно-кваліфіка­ційної характеристики класного керівника, «Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти» від 06.09.2000 № 434, Інструктивно-методичного листа МОН «Основні напрямки діяльності класного керівника» від 30.10.1992.
При складанні інструкції враховано також рекомендації щодо організації служби охорони праці в загальноосвітньому закладі Міністерства освіти України, затвердженої наказом Міносвіти України від 01.08.01   № 563.
1.2.Класний керівник призначається і звільняється з посади директором школи.
1.3.Класний керівник повинен мати вищу чи середню спеціальну педа­гогічну освіту без вимог до стажу педагогічної роботи.
1.4.Класний керівник підпорядковується безпосередньо заступнику дирек­тора школи з виховної роботи.
1.5.У своїй діяльності класний керівник керується Конституцією і законо­давством України, указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України і органів управління освіти всіх рівнів з питань осві­ти і виховання учнівської молоді; правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, а також Статутом і локаль­ними правовими актами школи (в тому числі Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями директора, даною посадовою інструкцією), трудовим договором (контрактом).
1.6 Класний керівник дотримується Конвенції про права дитини.
2.   Функції.
Основними напрямами діяльності класного керівника є:
2.1.  Створення сприятливих умов для індивідуального розвитку і мораль­ного формування особистості учнів.
2.2.  Формування колективу класу. Створення і координація роботи органів учнівського самоврядування в класі.
2.3. Соціальний захист учнів (в межах його повноважень)
2..4. Робота з батьками учнів.
2.5. Організація  роботи з техніки безпеки, охорони життя учнів під час навчальновиховного процесу, позаурочних заходів.
2.6. Контроль за виконанням учнями «Правил внутрішнього розпорядку школи».
3.   Посадові обов'язки.
Класний керівник виконує такі посадові обов'язки:
3.1.  Працює з учнями закріпленого за ним класу.
3.2.  Здійснює вивчення особистості кожного учня в класі, його нахилів. Співпрацює з соціально-психологічною службою школи з питань: соціометрічних досліджень колективу, моніторингу розвитку особистості учнів, професійної орієнтації, роботи з категорійними учнями (бездоглядними, безпритульними, схильними до правопорушень, вживання алкоголю, тютюнопаління,  з асоціальних сімей, з девіантною поведінкою)
3.3.   Щодня (до кінця другого уроку) здійснює облік відвідування учнями його класу школи, встановлює причину їх відсутності, фіксує данні в щоденнику класу  в графі «відсутні учні», надає інформацію черговому класу.
3.4. Створює сприятливе мікросередовище і морально-психологічний клімат для кожного учня в класі.
3.5.    Сприяє розвитку в учнів навичок спілкування, допомагає учням вирішувати проблеми, які виникають у спілкуванні з товаришами, вчителями, батьками.
3.6.Спрямовує самовиховання і саморозвиток особистості учня, вносить необхідні корективи в систему його виховання.
3.7       Надає допомогу учням у навчальній діяльності, виявляє причини низької успішності, організовує їх усунення.
3.8.    Сприяє одержанню додаткової освіти учнями через систему гуртків, клубів, секцій, об'єднань, які організовуються в школі, закладах поза­шкільної освіти за місцем проживання.
3.9.    Організовує життя колективу класу у відповідності з віковими особ­ливостями та інтересами учня і вимогами суспільства.
3.10.  Веде контроль за отриманням учнями класу навчальних підручників т їх здачу в бібліотеці школи згідно графіка.
3.11.  Планує роботу з учнями згідно з планом школи , методичних рекомендацій МОНу, міського управління освіти, НМЦ.
3.12.  Спільно з органами учнівського самоврядування веде активну пропа­ганду здорового способу життя; проводить спортивно-масові та інші заходи, які сприяють зміцненню здоров'я учнів у класі.
3.13.   Забезпечує участь класу у загально шкільних, районних, міських заходах, забезпечує дисципліну учнів пі час проведення заходу, та несе відповідальність за збереження їх життя і здоров’я.
3.14.  Веде у встановленому порядку документацію класу, контролює запов­нення учнями щоденників і виставлення в них оцінок.
3.15.   Під час виїзду (виходу) учнів класу за межі школи оформлює необхідну документацію (згідно вимог Міського управління освіти), реєструє вихід в «Журналі реєстрації виїзду учнів».
3.16.        Підтримує постійний контакт з батьками учнів (особами, які їх замінюють).
3.17.         Будує відносиниз вихованцями на основі взаємоповаги, толерантності, демократизму, гуманізму.
3.18.       Планує виховну роботу в класі.
3.19.       Забезпечує дотримання правил безпеки життєдіяльності та несе від­повідальність за збереження життя і здоров'я учнів під час навчаль­ного процесу та виховних заходів.
3.20.       Оперативно інформує адміністрацію школи про кожен нещасний випадок, вживає заходів щодо надання першої долікарської допо­моги.
3.21.       Вносить пропозиції з питань покращення і оздоровлення умов про­ведення навчального процесу, а також доводить до відома завідувача кабінетом, дирекції школи про всі недоліки в забезпеченні освітньо­го процесу, які знижують працездатність учнів, негативно впливають на їх здоров'я.
3.22.       Проводить інструктаж учнів з безпеки життєдіяльності під час про­ведення виховних заходів з обов'язковою реєстрацією в класному журншіі реєстрації інструктажів.
3.23.       Організовує вивчення учнями правил охорони праці, правил вулич­ного руху, поведінки в побуту, на воді тощо.
3.24.       Бере участь у роботі МО класних керівників, педагогічної ради школи.
3.25.       Проходить періодичні медичні обстеження.
3.26.       Проводить раз на тиждень (щовівторка з 8.00 до 8.30) тематичну годину спілкування згідно календарного плану, який затверджено директором.
3.27.       Дотримується етичних норм поведінки в школі, побуті, в громадсь­ких місцях, які відповідають соціальному статусу педагога.
3.28.        У своїй роботі традиційні та інтерактивні технології, методи, форми роботи.
3.29.       Постійно підвищує свою професійну майстерність, виявляє свою професійну педагогічну , психологічну, комунікативну мобільність у роботі з учнями , батьками , колегами.
4.   Права.
Класний керівник має право:
4.1.   Брати участь в управлінні школою в порядку, визначеному Статутом школи.
4.2.   На захист професійної честі і гідності.
4.3.   Знайомитись зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його роботи, давати відповідні пояснення.
4.4.   Захищати свої інтереси самостійно і (чи) через представника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного розслідування чи службо­вого розслідування, пов'язаного з порушенням педагогом норм про­фесійної етики.
4.5.   На конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком випадків, передбачених законом.
4.6.   Вільно вибирати і використовувати методики навчання і виховання, навчальні посібники і матеріали, підручники.
4.7.   Регулярно підвищувати свою кваліфікацію.
4.8.Атестуватися на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію.
4.9. Давати учням під час занять і перерв обов'язкові розпорядження, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни, притягува­ти учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках і в порядку, встановленому Статутом і Правилами внутрішнього трудового розпо­рядку.
5.    Відповідальність.
5.1.  Класний керівник несе відповідальність за життя і здоров'я учнів класу під час заходів, які він проводить, а також за порушення прав і свобод учнів відповідно до законодавства України.
5.2.За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, законних розпо­ряджень директора школи та інших локальних нормативних актів, посадових обов'язків, визначених Інструкцією, класний керівник несе дисциплінарну відповідальність у порядку, передбаченому трудовим законодавством.
5.3.  За застосування, в тому числі одноразове, методів виховання, пов'яза­них з фізичним і (чи) психічним насиллям над особистістю учня, а також скоєння іншого аморального вчинку класний керівник може бути звільнений з посади у відповідності з трудовим законодавством і Законом України «Про освіту». Звільнення за подібний вчинок не вважається мірою дисциплінарної відповідальності.
5.4.3а відвідування учнями навчальних занять, у разі виявлення пропусків уроків без поважної причини, терміново інформує заступника директора з ВР про пропуски і заходи, що вжиті для залучення учня до занять.
5.5 За поведінку учнів під час навчально виховного процесу. У разі виявлення систематичних порушень правил внутрішнього розпорядку з боку учнів надає цю інформацію до Ради профілактики школи .
5.6. 3а навмисне спричинення школі чи учасникам навчального про­цесу збитків у зв'язку з виконанням (невиконанням) своїх посадо­вих обов'язків класний керівник несе матеріальну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством чи цивільним зако­нодавством.
6.    Взаємовідносини. Класний керівник:
6.1.. Замінює у ( встановленому порядку) тимчасово відсутніх класних керів­ників.
6.2.  Самостійно планує свою роботу на навчальний рік і семестр. План роботи розглядається заступником директора школи з виховної роботи та затверджується директором школи.
6.3.  Подає заступнику директора школи з виховної роботи письмовий звіт про свою діяльність після закінчення семестру.
6.4.  Отримує від директора школи і його заступників інформацію норма­тивно-правового і організаційно-методичного характеру, знайомиться з відповідними документами.
6.5.  Працює в тісному контакті з учителями, батьками учнів (особами, що їх замінюють); систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетенції, з адміністрацією і педагогічними працівниками школи.
6.6.  Класний керівник надає всю необхідну документацію за вимогою адміністрації школи (списки , журнали, заяви, протоколи тощо)



Циклограма класного керівника
Щоденно:
1.     Робота з тими хто запізнюється та виявлення причин відсутності учнів.
2.     Організація харчування учнів.
3.     Організація чергування учнів.
4.     Індивідуальна робота з учнями.
5.     Контроль за зовнішнім виглядом учнів.
Щотижня:
1.     Перевірка щоденників.
2.     Проведення заходів за планом.
3.     Робота з батьками за планом.
4.     Робота з вчителями предметниками.
5.     Зустріч з психологом та медсестрою, психолого-педагогічні спостереження.
Щомісяця:
1.     Відвідування уроків класу.
2.     Консультація психолога стосовно важковиховуваних дітей.
3.     Зустріч з батьками за планом.
4.     Нарада щодо планування роботи.
Протягом семестру:
1.     Оформлення класного журналу.
2.     Засідання МО класних керівників (за планом).
3.     Аналіз виконання плану, корекція.
4.     Проведення батьківських зборів, засідання батьківського комітету (за планом).
Один раз на навчальний рік:
1.     Оформлення особових справ.
2.     Аналіз роботи та складання плану виховної роботи.
3.     Статистичні дані.
4.     Проведення відкритого виховного заходу.
Пріоритетні напрями діяльності класного керівника
1.     Перебудова змісту виховання, ключовими поняттями якого є людяність, милосердя, доброта, чесність, порядність.
2.     75d7b0afa3b0Визнана роль загальнолюдських цінностей та загальнолюдської моралі.
3.     Гуманізація відносин, цілісність виховного процесу.
4.     Вивчення учнів, учнівського колективу.
5.     Організація виховання та згуртування учнівського колективу.
6.     Організаційно-педегогічна діяльність щодо забезпечення життєдіяльності класного колективу.
7.     Розвиток особистості, її творчого потенціалу.
8.     Робота з батьками, індивідуальний вплив.




Положення про учнівський щоденник
І. Загальні положення

1.      Це положення визначає основні вимоги до ведення та заповнення учнівського щоденника.
2.      Положення складене згідно з такими документами: «Статуту Васильківської  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 «Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах», «Посадової інструкції вчителя», «Посадової інструкції класного керівника», «Правил для учнів».
3.      Щоденник є шкільним документом учня.
4.      Відповідальність за його обов'язкове й акуратне ведення несе сам учень згідно з даним Положенням.
5.      Для нотаток вчителів і класного керівника використовуються вільні графи або спеціально виділені графи й сторінки щоденника.

ІІ. Робота учнів із шкільним щоденником

1.      Учень зобов’язаний вести щоденник, дотримуючись Єдиного орфографічного режиму
2.      Всі записи в щоденнику учень робить синім чорнилом.
3.      Записи слід робити акуратно, розбірливо, без використання коректора.
4.      Учень заповнює лицевий бік обкладинки; записує назви предметів і прізвища, імена та по батькові викладачів, розклад уроків, факультативних занять і, за необхідності, позакласних і позашкільних заходів.
5.      Необхідно вказувати поточний місяць і дати на сторінках запису розкладу уроків і домашніх завдань.
6.      Учень щодня чітко й зрозуміло записує домашні завдання в графи того дня, на який вони задані; в період шкільних канікул за необхідності оформляється план позакласних і позашкільних заходів.
7.      При записі домашнього завдання не зловживати фразами «в зошиті», «лекція» тощо.
8.      Сторонні записи й малюнки в щоденнику неприпустимі.
9.      Неприпустимо виривання аркушів із щоденника.
10.  Неприпустимо виправлення оцінок, записів учителів.
11.  Учень зобов’язаний подати щоденник вчителеві для виставлення оцінки, отриманої на уроці.
12.  Учень зобов’язаний подавати щоденник на вимогу вчителів-предметників, класного керівника, працівників школи.

ІІІ. Робота вчителів-предметників із щоденниками учнів

1.      Учитель, оцінюючи відповідь учня, виставляє оцінку в класний журнал, одночасно вписує її в щоденник і засвідчує своїм підписом.
2.      Вчителі предметними, крім оцінки в балах, можуть використовувати словесні заохочення. Вони сприяють підвищенню самооцінки учня і його позитивному емоційному настрою. Тематика записів може бути різноманітною:
         словесні оцінки, похвала («Молодець!», «Розумниця!», «Чудово виконав завдання!», «Дуже добре підготувався!», «Я пишаюся тим, що у мене є такий учень!»);
        зауваження;
        подяки («Оголошується подяка...», «Спасибі за...», «Висловлюю вдячність...»);
        запрошення («Шановний ________! Запрошую Вас на батьківські збори ___________________, які відбудуться __________ в кабінеті № __________. Класний керівник _________________»);
        оголошення;
        рекомендації («Прошу звернути увагу на...»);
        інформування батьків про успіхи дітей;
        сповіщення батьків про проведення певних заходів;
        привітання зі святами;
        Привітання з перемогами на олімпіадах, досягненнями в спорті;
        звернення до батьків.
3.            Якщо необхідно записати зауваження або звернення до батьків, то робити це слід коректно, коротко й чітко, не принижуючи гідність учня, і без будь-яких натяків на адресу батьків з приводу поганого виховання дітей.
4.            У записах не допускаються порушення норм літературної мови у формулюваннях, безграмотність, нерозбірливий, недбалий почерк, порушення етикету (безтактність).
5.            Важливо пам'ятати, що однотипні записи й часті зауваження в щоденнику, особливо якщо це стосується поведінки або невивчених уроків, викликають звикання й не роблять ніякого впливу на несумлінного учня. Ефективніше буде запросити батьків до школи, можливо, навіть спеціальним повідомленням.
6.            Вчитель зобов'язаний контролювати запис учнями домашнього завдання зі свого предмета, приділяючи особливу увагу невстигаючим і несумлінним школярам; регулярно виставляти всі отримані учнями за урок оцінки.

ІV. Робота класних керівників з щоденниками школярів

1. Робота класних керівників із щоденниками учнів регламентується їх посадовими обов'язками в освітньому закладі.
2. Класний керівник зобов'язаний:
      • ознайомити учнів та їх батьків з Положенням про ведення щоденника;
      • щотижня перевіряти щоденники учнів свого класу;
      • стежити за виконанням учнями вимог, що пред'являються до ведення щоденника;
      • контролювати наявність у щоденнику всіх оцінок, отриманих учнями протягом тижня;
      • відзначати кількість пропущених уроків за тиждень і кількість запізнень;
      • контролювати акуратність, грамотність записів, виправляти в них помилки; правильність заповнення щоденника; зворотний зв'язок з батьками;
      • завіряти своїм підписом перевірку щоденника;
• відображати активність і результативність участі учня в житті класу й школи.

V. Перевірка щоденника школяра батьками

1.      Заповнений відповідно до вимог щоденник дозволяє батькам бачити успіхи або невдачі своєї дитини; контролювати його збирання до школи, знати про розклад навчальних занять, канікулярні заходи, шкільні події.
2.      Батьки щотижня повинні перевіряти щоденник, при необхідності контролювати правильність його ведення, засвідчувати власним підписом.
3.      Будь-який запис вчителя батьки засвідчують власним підписом.

VІ. Робота адміністрації школи із щоденниками учнів

1.      Адміністрація школи здійснює систематичний контроль (за планом ВШК) ведення щоденників учнів 2-11-х класів відповідно до вимог, затверджених у Положенні про учнівський щоденник.
2.      При адміністративному контролі щоденників перевіряється наявність у них:
• інформації про педагогів класу;
• розкладу уроків на семестр і на поточний тиждень;
• часу дзвінків на уроки;
• розкладу роботи секцій, проведення факультативних занять тощо;
• запису домашніх завдань;
• даних про пропуски і запізнення на навчальні заняття;
• неетичних зауважень учням і звернень до батьків від вчителів-предметників і класного керівника;
• поточних оцінок, які повинні виставляти вчителі-предметники, а не класні керівники;
• підписів батьків.
3.      Контролюється якість і частота перевірки щоденників класним керівником, а також культура ведення й естетика оформлення щоденника учнями.
4.      За підсумками адміністративного контролю директор складає наказ, у якому вказує виявлені порушення, формулює зауваження й дає рекомендації щодо усунення порушень за певний період часу.

Орієнтовний перелік документації, яку веде класний керівник:
1. Класний журнал.
2. Особові справи учнів.
3. Табелі успішності.
4. План виховної роботи.
5. Матеріали виховних годин, годин спілкування, тощо.
6. Розробки сценаріїв виховних заходів.
7. Щоденник психолого-педагогічних спостережень за учнями.
8. Щоденник роботи з "важкими учнями".
9. Протоколи батьківських зборів.
10. Матеріали щодо запобігання дитячого травматизму, бесіди з правил дорожнього руху, облік проведенняя інструктажів.
11. Літопис або фотоальбом класу.